داماد و مامان زن

پنجشنبه 2 شهريور 1396
9:54
ارایش و زیبایی عروس

خدمات عروسی

چندین وقت پیش یکی تیترهای برگه حادثه ها مجله توجهم را به خویش جلب کرد ; دامادی با نارنجک مادرزنش را منفجر کرده بود! امیدوارم کلیه مادرزن‌ها منرا ببخشند از اینکه از فعل «منفجر کردن» استفاده می کنم , البته پایان انفجار طبیعی‌ترین خصلت نارنجک است .

داماد و مامان زن
زمانی این خبر مجله را میخوانیم ناخودآگاه به ذهنمان خطور می کند که ارتباط داماد با مادرزن تا چه حد می بایست خصمانه باشد که داماد نوشته معاش را با صحنه نزاع اشتباهی بگیرد . اگر چه تمامی دامادها و مادرزن‌ها با نارنجک سراغ همدیگر نمی‌روند , ولی بعضی‌هایشان نارنجک را رقیق می کنند یا این که به تکه‌های مساوی تبدیل می‌نمایند که برای یک قدمت قابل استفاده باشد .

برای تهیه رابطه‌ای مثبت بین مادرزن‌ها و دامادها فارغ از آن که ضمانت کننده نارنجک چکانده شود , چه بایستی کرد؟
راهنمایی‌های منظور نشده‌ چالش تولید میکند

عوامل زیادی میتواند به تولید زد خورد در خانواده سبب شود . متداول‌‌ترین دلیلی که اکثر وقت ها مورد دقت قرار میگیرد تضارب «داماد با مادرزن» یا این که «عروس با مادرشوهر» است .

نقص‌ مشترک , توان کشمکش نسل‌هاست . هر فردی سلیقه‌ها و احساسات خاص خویش را داراست , بدین ترتیب اختلاف داماد با مادرزن تعجب ندارد . این اختلاف ذائقه در موضوعاتی مثل کجا معاش کردن , چگونگی گزینش خط‌مشی معاش و . . . خویش را نشان می دهد . در‌این دربین بعضی ترجیح میدهند شیوه ترکیبی معاش را تعیین نمایند و بعضا به سبک غیر وابسته روی می آورند . در هر حال نمی توان انکار کرد یک کدام از عوامل شایع و ویرانگر تزویج , کشمکش بر راز اقتدار است . بیشترین کشمکش‌ها نیز بین«داماد و مادرزن» یا این که «عروس و مادرشوهر» حادثه میفتد . در کشمکش‌های طولانی به‌تدریج می‌توان موفق را پیدا کرد . وجود کشمکش دوچندان به‌این معناست که مردمان به هیچ وجه فراموش کرده‌اند برای چه چیزی می جنگند .

«
راهنمایی‌های درخواست‌نشده» تحت عنوان یکی اهرم‌های تولید معضل در رابطه ها داماد و مادرزن است . گاه ایراد داماد با مادرزن به روزهای نخستین شناخت و خواستگاری برمی‌گردد . برخی وقت‌ها مادرزن به دلیل تولید محدودیت , گزینش خط‌مشی و . . . رنجش را در دل داماد تولید می نماید که مدت‌ها آن رنجش بر ارتباط ها آن‌ها سایه می‌افکند و طبیعتا به دنبال به تعارضات شدید زوج دامن میزند . ولی بخش اعظمی از خانواده‌ها نیز می باشند که با برخورداری از فرهنگی بی نیاز فی مابین فرزندان خویش و کسانی که تحت عنوان داماد یا این که عروس وارد خانواده‌شان می گردند تبعیضی قائل میگردند و تجربیات خویش را سوای غرض‌ورزی در اختیار آن ها قرار می دهند , با این همگی تازه‌ واردها آن را تحت عنوان دخالتی در زندگی‌شان تلقی میکنند و به خاطر همین پیشداوری این ارتباط مثبت را به پرتگاه میبرند . نقطه مقابل هم موجود است ; مادرزن‌ها و مادرشوهرهایی که به دلیل در اختیار گرفتن معاش فرزندانشان به قصد و عمد , سعی در دخالت بدون واسطه می کنند و با فرمان و نهی تلاش می نمایند به معاش فرزندانشان آن‌طور که خویش می‌پسندند سمت و سوی بدهند , غافل از آن‌که کارایی آن ها آغازی بر مشکلات وخیم در بین زوج‌ها است .
ارایشگاه عروس
تلقینات منفی , رخنه‌ درباره
بخش اعظمی از دخترها و پسرها سالیان پیش از تزویج در بمباران داده ها منفی از کاراکتر «مادرشوهر» و «مادرزن» قرار میگیرند . در جامعه ما عموما چهره یی منفی از «مادرزن»‌ ارائه می گردد , از این زاویه احتمال دارد بتوان قسمتی از اختلافات داماد و مادرزن را ناشی از این تلقینات دانست . اکثری از زوج‌هایی که با این ذهنیت اشتباه معاش خود را آغاز می کنند فارغ از آن‌که حقیقتا دخالتی از جانب بزرگ‌ترها به معاش آن ها وارد آید از به عبارتی ابتدا سعی در جداسازی می کنند و محدودیت‌هایی برای آمد و شد قائل میشوند که همین مسائل هم میتواند به آغاز چالش‌های خانوادگی بعدی سبب ساز شود . در الگوی همگانی , زوج‌ها خانواده‌های ترکیبی دارا هستند , بدین ترتیب ما مجبوریم دو تیم گسترده و سببی را یک دست سازیم . برخورد واقع‌گرایانه در مساله و دیدگاه مثبت جوارح می تواند به استحکام پیوند‌ها یاری دهد .
خموشی در عده , دعوا در خلوت

اختلاف جنسیتی و سنی در پیدایش معضل بین مادرزن و داماد بی‌‌تاثیر نیست البته بالا بودن میزان تحصیلات یا این که طبقه اجتماعی ‌ اقتصادی نمی‌تواند به مثابه روشی برای کاستن یا این که از بین رفتن اختلافات تلقی گردد .

گهگاه مادرزن‌ها یا این که مادرشوهرها حس مینمایند با ارائه تجربیات معاش خود می توانند قدمی برای سعادتمندی فرزندان‌شان بردارند البته بدین مسائل دقت نمی کنند که داماد یا این که عروس پذیرای تجربیات آن ها میباشند یا این که خیر , اتفاقی که این‌جا میفتد اتخاذ سیاست خموشی از سمت جوان‌ترهاست . زوج‌های برنا در قبال این پیشنهاد‌ها معمولا بی سروصدا مینمایند ولی آیا این بی سر و صدا عاملی بر تایید صحبت بزرگ‌ترها است

ارایشگاه عروس


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارابشگاه عروس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]